close

我發現我真的不能沒事去百貨公司殺時間,每次都想說去晃晃就好,晃著晃著就拎了一些東西回來了(剁手啊啊啊啊啊啊~~~)

猴子先生甚至跟我說過:北鼻啊~其實你不需要花光身上的錢才能回家你知道嗎?

但昨天我又"不小心"拎了一些NYX小物回來,包括飾底乳、粉底液、眉刷與蜜粉刷(鏡子是滿千的贈品,滿可愛的),今天就來搭配手上有的單品打造妝容跟大家分享吧!

As a shop holic, I should not kill my time in department store. Although I couldn't help but attracted and bring something back with me most of the time. :P

Mr Monkey used to tell me: Hey bae, you don't have to spend all of your money before you come home. lol

Anyway, let's get ready with these NYX primer, foundation, brow brush and foundation brush, which I just purchased yesterday.

IMG_7133.JPG

 


最近因為換季、經期以及處理搬家大小事,總而言之我的面皮正在跟我抗議,過敏的紅點兒讓我變成一隻小花貓...,但日子還是得過下去,總還是得出門見人的呀

也是因為這樣,昨天才會被這飾底乳給燒到啊~ 專業棚拍妝前乳NT$600

 I have allergy problem recently, due to season change, period and moving. That's why this PHOTO-LOVING PRIMER(NT$600) got my eye when I tired on my skin yesterday.

 IMG_7146.JPG

看看這素顏與使用飾底乳後的對照圖就知道,綠色修飾原本泛紅的鼻頭與臉頰,也初步修飾膚色不均的部分,內含Silica(石英,矽石)平滑毛孔以及因為過敏起的疹子,只是卸妝一定要卸乾淨,否則敏感膚質的人有可能會因此致敏。

Following are the before/ after photos of applying primer. The green color corrected my reddness and uneven skin tone. The silica ingrediant smoothed my pore and rash.

素顏飾底對照.jpg

 

接著使用專業後台拋光刷(#03)NT$660來上HD棚拍超上鏡專業粉底液NT$720

Then I applied the HD STUDIO PHOTOGENIC FOUNDATION NT$720 with #03 Brush NT$660.

IMG_7141.JPG

在試妝的時候我被這粉底刷的柔軟觸感給驚豔到,看到刷上粉底無痕的妝效加上粉底的水潤感與遮瑕度,讓我緊握產品不放啊啊啊啊啊~~~

雖然當下有點猶豫會不會櫃姐刷出來的妝感跟我自己會不一樣,不過事實證明自己來也很好上手,刷子的毛很澎湃面積大也不太有粉痕,可以很有效率的上完底妝!

I really like the flawless look this brush brought me. With the moistrizing foundation and well coverage, it gave me a very nice and sheen look.

IMG_7145.JPG

在眉毛的部分,之前我看到這款服服貼貼眉膠NT$280就已經入手了,本來搭配我自己的MAC斜角刷覺得有點小,要花比較久的時間才能完成眉彩,所以這次決定入手NYX的專業後台雙頭眉彩刷NT$500

I have used this TINTED BROW POMADE NT$280 for a while. I was using my MAC #208, however it's a bit small and took me longer to complete eyebrow look. That's why I decided to try NYX#18 NT$500.

IMG_7147.JPG

這款眉膠我覺得上起來妝效很自然,不但可以勾勒眉型(只是要慢慢描繪,如果趕時間可以先用眉筆勾型比較快),還可以快速上色並保留毛流,呈現粉霧感的妝效,持久度也還不錯喔!(之前遛狗留了滿身大汗我的眉毛還完好如初啊!)而且...眉毛真的可以改變一個人的神情好多啊啊啊~~~讓我整個人活過來了說! 

眉刷的部分我覺得用起來很好上手,倒是另一頭的螺旋刷就硬了點,這部分我覺得稍微可惜了一些!

This brow pomade gave me a really nature look. Not only sculpted my brow shape pretty well, but colored it easily. It also very long wearing. When I wore this brow pomade to walk my dog in summer, I sweated a lot, and my brows still keep well. As to the angle brush, it's very easy to apply the pomade. However the screw brush part is kinda hard.

IMG_7148.JPG

眼妝以及修容的部分,我還沒入手NYX的產品就直接略過來到打亮啦!這顆也是我入手一陣子的獨角獸魔幻光打亮粉餅#2 NT$420,是紫色金屬光感,手部試色則是與Colourpop的對照圖!

Since I don't have any eyeshadow and bronzer of NYX, let's jump into highlighter. I really like this DUO CHROMATIC ILLUMINATING POWDER #2 (NT$420), which has a beautiful unicorn metallic purple sheen.

IMG_7157.JPGIMG_7156.JPG2E837B04-5608-41AF-B527-C48AB025F44D.jpg

不知大家是否看得出臉頰上的那道光,其實不會紫的很誇張,但就是隨著角度會有不同的光感,真的很美 只是鼻樑的部分我喜歡比較自然的感覺,所以我選擇用Colourpop香檳色的這款!基本上這兩款都不是亮片很大顆的類型,我覺得在肌膚紋理上不會非常突顯,大推啊~~~

Not sure if you guys can tell the light on my cheek?! Isn't that stunning? I mainly applied NYX highlighter on my cheek bone, and colourpop super shock champagne tone highlighter on my nose to create nature glow. These 2 highlighters are not chunky but very smooth and metallic, which can create aa nice sheeny look.

IMG_7153.JPGIMG_7150.JPG

最後來到唇妝,這款也是我入手一陣子的棉花糖柔霧唇釉#02 NT$280,我選擇的是霧面偏鮭魚裸的顏色,質地就如棉花糖一樣非常輕盈而且滑順,不太顯唇紋,滿遮唇色的,持久度就還好了,不過我覺得還好的是持久度也不是這款的強項呀!

Last, this SOFT MATTE LIP CREAM#02 NT$280, which is soft, light and smooth as its name. Eventhough it's not very long wearing, I still like the nude and samon pink look on me.

IMG_7154.JPG

希望大家喜歡這次的分享,有什麼想法都歡迎留言交流唷!

Hope you guys enjoy my makeup try out article. Please message me if any comment or question. See ya

IMG_7159.JPG

 

arrow
arrow

    EmilyLoveBunny 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()